Klachtenregeling

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Daarom doen wij er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden.

Het is prettig als het contact met de verloskundige deskundig en aangenaam verloopt. Dat is helaas niet altijd vanzelfsprekend. Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over de geleverde zorg en behandeling en dat je een klacht hebt.

Stap 1: bespreek de klacht met de verloskundige.

Zit je met vragen, twijfels of ben je ergens ontevreden over? Vertel het de verloskundige of degene waar je rechtstreeks mee te maken hebt. Het is belangrijk dat je eerst in gesprek gaat met de persoon op wie de klacht betrekking heeft. Zij wil namelijk graag van je leren en stelt het doorgaans zeer op prijs om het te horen als een client niet tevreden is. Een goed gesprek kan vaak al veel verhelderen en onvrede wegnemen! Zij kan meer uitleg geven over de manier van (be)handelen en mogelijk excuses aanbieden.

Stap 2: schakel een klachtenfunctionaris in

Lukt het niet om er samen uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De klachtenfunctionaris is van maandag tot vrijdag telefonisch bereikbaar op nummer 088-024 51 23. U kunt ook een email sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.